Tips tegen een gebroken hart

Tips tegen een gebroken hart

Een gebroken hart geeft jou een eenzaam gevoel… Het is verschrikkelijk en geeft niet alleen
geestelijke klachten, maar kan zelfs lichamelijke klachten veroorzaken. Wanneer jouw relatie
beëindigd wordt, maakt dat je kapot van binnen. Gelukkig is het mogelijk om een gebroken hart te
verhelpen en de pijn te verzachten. Hoe je dit doet kun je lezen in mijn artikel. Benieuwd? Lees dan
zeker verder!

“Een gebroken hart doet enorm veel pijn, maar met behulp van goede begeleiding kom je
erbovenop!”


7 Tips voor wanneer je last hebt van een gebroken hart:

1. Accepteer de situatie
Om te kunnen dealen met een gebroken hart, is het belangrijk om eerst te accepteren dat het zo
gelopen is. Wat er ook gebeurd is, accepteer dat de relatie over is. Hoe moeilijk dat ook zal zijn..
Praat bijvoorbeeld met vrienden over de break up en voorkom dat het een geheim wordt.

2. Geef jezelf de tijd om het liefdesverdriet te verwerken
Liefdesverdriet is enorm heftig en stressvol. Om dit te verwerken moet je jezelf de tijd gunnen om tot
rust te komen. Vanwege de hevige spanningen die worden veroorzaakt door liefdesverdriet, is het
verstandig om jouw lichaam rust te geven. Langdurige stress is namelijk erg slecht voor ons lichaam.

3. Wees niet bang om jouw emoties te tonen
Wanneer je net hebt gehoord dat de relatie met jouw partner tot een einde komt, is het normaal dat
je heel verdrietig bent. Wees echter niet bang om jouw verdriet te delen met dierbaren. Emoties
tonen is niet erg en werkt zelfs verlichtend voor de pijn. Wanneer jij praat over jouw gevoel kun jij de
pijn van het liefdesverdriet makkelijker een plekje gaan geven.

Weet dat deze pijn niet van de ene op de andere dag over zal gaan, maar blijf niet te lang in jouw
verdriet zitten. Probeer je op andere prioriteiten in jouw leven te gaan richten. Dit zodat je niet elke
dag meer bezig hoeft te zijn met jouw verdriet. Heb je toch weer eens last van hevige emoties? Laat
ze dan toe, maar niet te lang.

4. Probeer niet teveel aan jouw ex te denken
Dit is ontzettend lastig, maar het is wel heel belangrijk. Probeer geleidelijk aan jouw ex los te laten.
Wanneer jullie samen kinderen hebben, kun je natuurlijk nooit jouw ex partner helemaal niet meer
zien. Echter is het wel verstandig om in de beginperiode elkaar zo min mogelijk te zien.
Wanneer je in jouw vorige relatie vervelende situaties hebt meegemaakt, is het verstandig om jouw
ex los te laten. Hoe moeilijk dat ook is.

Benieuwd naar hoe jij jouw ex kunt loslaten? In mijn artikel ‘loslaten, hoe doe je dat’ ga ik hier
dieper op in.

5. Zoek afleiding bij vrienden
Je vrienden steunen jou door dik en dun. Dus ook wanneer je last hebt van liefdesverdriet. Probeer
met jouw vrienden over je gevoelens te praten, maar ga vooral ook leuke dingen doen. Zoek afleiding
bij je vrienden door bijvoorbeeld samen een drankje te doen in de stad en even alles te vergeten.

6. Eet gezond en zorg voor genoeg lichaamsbeweging

Voldoende lichaamsbeweging en gezonde voeding zijn ten eerste goed voor je lichaam en geest.
Daarnaast geeft sport afleiding en vermindert het stress. Je zult na een work-out merken dat je weer
lekker helder bent en een stuk meer ontspannen. Een extra pluspunt aan gezonde voeding en veel
lichaamsbeweging, is dat je er beter uit gaat zien.

7. Bedenk wat jij voortaan anders wilt doen
Stel doelen voor in de toekomst en bedenk bij jezelf wat jij voortaan anders wilt gaan doen in jouw
leven. Dus ook in de liefde. Waarschijnlijk heb je veel geleerd van de relatie met jouw ex. Wat heeft
jou in die tijd blij gemaakt en wat juist helemaal niet? Kijk hier voor jezelf naar en pak je leven weer
op. Jij hebt vanuit je vorige relatie geleerd hoe je het niet meer wilt.

Heb jij hulp nodig om jouw liefdesverdriet een plekje te kunnen geven?
Lukt het jou niet om over je liefdesverdriet heen te komen.
-->> Meld je gratis aan voor de Masterclass "Loslaten van je ex" <<--
Reactie plaatsen